communiceren met klei, hout en steen
In deze workshop laat Barbara Bläsing je de energie van de klei (moeder aarde) ervaren. Laat je niet belemmeren door oordelen, verwachtingen en resultaat maar laat je leiden door je gevoel, je energie.
Wij mensen hebben een fysiek lichaam, gevoelens en ‘mind’. Daarnaast bestaan wij uit energie. Deze energie gaan we ontdekken.
De workshop wordt gegeven op zondagmiddag 1 maart 2020. Van 13.00-15.00 uur
De werkwijze:
Na een korte inleiding van Barbara Bläsing waarin ze zal uitleggen wat ze de deelnemers wil laten ervaren en de werkwijze, ga je zelf aan de slag.
Met gesloten ogen wordt eerst de klei onderzocht en daarna bv hout en steen. Je gaat je eigen elektromagnetisch veld ervaren en dat van de materie, zoals klei etc.
Daarna komen er verschillende vervolgopdrachten waarbij je je laat leiden door je energie en die van de klei. Wanneer je de energie van de klei ervaart, kun je je hierdoor op een andere laag met jezelf en je omgeving verbinden en dat kan consequenties hebben voor je manier van werken met klei. Het kan verrassende en unieke vormen opleveren.
Bij deze workshop is de ervaring belangrijker dan het resultaat.
Mocht het resultaat je dierbaar zijn, dan kan het werkstuk worden meegenomen, of tegen betaling worden gestookt.
Voor deze workshop hebben de deelnemers geen ervaring met het werken met klei nodig.
De workshop duurt 2 uur en kost €35,-
Barbara Bläsing is beeldend kunstenaar.
In haar werk stelt Barbara Bläsing zich dienstbaar op ten opzichte van de aarde en de natuur. “We zijn een onderdeel van de natuur, dat betekent voor mij de natuur respecteren en niet alleen gebruiken”. Vindsels, die haar raken zoals stukken hout, schors en takken zijn uitgangspunt voor een ruimtelijk, keramisch werk. De beelden bestaan vrijwel altijd uit twee gedeelten, een
keramische vorm en de vondst uit de natuur. Afhankelijk van de vorm, structuur en kleur
van haar vindsels, schept zij uit klei en glazuur een keramisch beeld dat in uiterlijk
dichtbij het deel uit de natuur komt. Het verschil tussen beide is soms niet te zien tot je het voorwerp aanraakt. De keramische vorm dient als sokkel voor het stuk hout of schors. De beelden zijn een soort altaartjes voor de natuur. Het proces van vergankelijkheid wordt gestopt en het natuurlijk element krijgt een herwaardering en wordt tot eerbetoon.
Vanuit deze achtergrond zijn installaties (landartprojecten) in beeldenparken ontstaan.
meer informatie op http://www.bblasing.nl/